روش مطالعه شیمی برای کنکور 99

بچه ها سلام ، امیدوارم حالتون خوب باشه در این مقاله با 10 روش مطالعه شیمی برای کنکور 99 از زبان رتبه های برتر در خدمت شما هستیم. روش هایی که گفته میشه مستقیما از زبان رتبه های برتر هستن ، پس خیلی میشه روشون حساب کرد و بهشون عمل کرد. این مسیرها قبلا توسط این بچه های موفق انجام شده و این نکات در نظر گرفته شده پس قطعا شما هم می تونید با کمی شخصی سازی بهشون عمل کنید.

قبل از اینکه به این روش ها بپردازیم دو نکته مهم قبل از هر چیزی رو در نظر بگیرید :

نکته اول : بهترین منابع کنکور برای روش مطالعه شیمی کنکور انتخاب کنید

قطعا قبل از هر چیزی برای دانستن روش مطالعه شیمی برای کنکور 99 شما نیاز به انتخاب بهترین منابع کنکور دارید. کلی منبع در بازار دارید و انتخاب خیلی سخته. البته انتشارات مختلف و بزرگ خیلی خوب تو این درس عمل کردن. انواع کتاب ها از درسنامه محور تا تست و مرور و جمع بندی تو انواع و اقسام وجود داره.

  • منبعی انتخاب کنید حجم بسیار زیادی نداشته باشد.
  • برای شروع از منبعی استفاده کنید که هم درسنامه دارد و هم تست.
  • کتاب های مثل فاگو و آی کیو به دلیل حجم و سختی بیش از حد برای شروع توصیه نمیشه.

یک مقاله خیلی جامع و خوب برای کنکوری های 99 وجود داره که حسابی میتونه به انتخاب بهترین منابع کنکور 99 بهتون کمک کنه. مقاله بهترین منابع کنکور 99 که توسط تیم حرفه ای دیجی کنکور نوشته شده حسابی میتونه در انتخاب منابع بهتون کمک کنه.


نکته دوم : مسائل در روش مطالعه شیمی برای کنکور 99

همانطور که میدانید در روش مطالعه شیمی برای کنکور باید وقت خیلی مناسبی برای مسائل بگذارید. چرا که حداقل 8 مسئله خیلی جون دار در کنکور می بینید پس حسابی روی محاسبات و ایده های حل مسائل شیمی کار کنید.


خب دیگه بریم سراغ روش مطالعه شیمی برای کنکور 99 از زبان رتبه های برتر :

1. امیررضا براتی - رتبه 1 منطقه 2 تجربی روش مطالعه درس شیمی برای کنکور

ابتدا متن کتاب درسی و سپس درسنامه ی کتاب کمک آموزشی را به صورت مفهومی و کامل مطالعه می کردم. پس از مطالعه ی کامل مفاهیم درس، تعداد زیادی تست می زدم و مسائل را به صورت مفهومی حل می کردم.

2. امیرحسین زارع - رتبه 1 ایثارگران 5 درصد تجربی

من در ابتدای ســال درس شیمی را 7 از 10 جواب میدادم ، اما با تمرکز روی نقــاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط قوت، آن را به 9 از 10 افزایش دادم و در کنکور در این درس موفق به پاسخگویی 8 از 10 شدم. روش مطالعه شیمی برای کنکور من به این صورت بود که ابتدا آزمون را دقیق بررسی می کردم و اشتباهات خود را شناسایی کرده و روی نکات و مبحث های مربوط به اشتباهم تمرکز می کردم.

3. مهدی طالبی - رتبه 2 منطقه 3 تجربی در روش مطالعه شیمی کنکور

مفاهیم را از درس نامه­ ی کتاب ، مطالعه  و برای تسلّط بر مسائل، تست های زیادی از جمله تست های المپیاد شیمی کار می کردم.

4. سارینا زکوی - رتبه 14 منطقه 2 تجربی روش مطالعه شیمی برای کنکور 99

من این درس را در کنکور سراسری 66 درصد زدم. ابتدا کتاب درسی را می خواندم و تست می زدم و نکات تست ها را یادداشت می کردم.

5. علیرضا موچانی - رتبه 16 منطقه 3 تجربی

من این درس را در کنکور 76 درصد زدم.ابتدا کتاب درسی را به طور دقیق مطالعه می کردم و سپس درسنامه را مطالعه می کردم. تست ها را به صورت مضربی حل می کردم و نکات آن ها را در کتاب درسی یادداشت می کردم.

خب بریم سراغ سایر روش های مطالعه درس شیمی برای کنکور 99 :

6. علیرضا نسیمی دوست - رتبه 16 منطقه 1 تجربی

من این درس را در کنکور 77 درصد زدم. ابتدا دروس را از درسنامه مطالعه می کردم و سپس تست می زدم. سوالات آزمون های کانون را نیز حل می کردم که به من کمک زیادی کرد.


7. محمدرضا یوسفی - رتبه 20 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس شیمی

من در این درس برای دروس حفظی کتاب درسی را زیاد می خواندم. برای مسائل، ابتدا تست آموزشی حل می کردم و سپس تعداد زیادی تست زمان دار می زدم.

8. زهرا سروستانی - رتبه 22 منطقه 1 تجربی

من این درس را در کنکور 79 درصد زدم. ابتدا در کلاس درس، درس را با دقت گوش می دادم و نکات اصلی را در همان کلاس یاد می گرفتم. در روش مطالعه شیمی برای کنکور 99 درسنامه کتاب کمک درسی را می خواندم و نکات آن را استخراج می کردم. سپس از روی کتاب آبی و سه سطحی کانون تست می زدم.

9. علی مهران زاده - رتبه 27 منطقه 1 تجربی

اما روش مطالعه شیمی برای کنکور 99 از زبان رتبه 27 منطقه 1 : این درس را در کنکور 84 درصد زدم. ابتدا کتاب درسی را می خواندم و جزوه ی دبیر را مطالعه می کردم و سپس درسنامه کتاب کمک درسی را بررسی می کردم.در هنگام مطالعه نکات را در کتاب درسی وارد می کردم و سپس تست می زدم.

10. رضا طاهری - رتبه 50 منطقه 3 تجربی

من این درس را در کنکور 73 درصد زدم. در این درس ابتدا کتاب درسی را می خواندم. پس از مطالعه کتاب درسی درسنامه کتاب کمک درسی را می خواندم و نکات آن را داخل کتاب می نوشتم. تست می زدم و در هنگام تست زنی نکات مهم تست ها را داخل کتاب وارد می کردم.

با تشکر از سایت کانون بابت ارائه روش های مطالعه شیمی برای کنکور 99 که در سایتشون درج شده بود.


نظر دو نفر از رتبه های 1 در مورد این درس چیست؟

شایان پور میر بابایی و محمد استاد محمدی دو نفر از رتبه های یک رشته تجربی و ریاضی در کنکور 93 هستند که در مورد روش مطالعه شیمی برای کنکور 99 صحبت کرده اند. با هم نظرشون رو بررسی می کنیم:برای

شایان پور میر بابایی، رتبۀ ۱ گروه آزمایشی علوم تجربی :

در چند سال اخیر، آزمون شیمی به خاطر مسایلش برای بچه‌ها سخت شده است. مسایل این درس هم از سال سوم شروع می‌شود؛ برای همین، من از سال سوم سعی کردم که تسلط علمی لازم را بر مطالب شیمی به دست بیاورم و با تست زدن، سرعت عمل هم پیدا کنم؛ اما بیشتر در سال چهارم سرعت عمل لازم را برای حل کردن مسایل و انجام محاسبات در زمان مصوب کنکور به دست آوردم.

محمد استاد محمدی، رتبه ۱ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی:

روش مطالعه من برای درس شیمی کنکور در درس‌های اختصاصی، به نظر خودم بهترین درسی که خواندم، درس شیمی بود. برای درس شیمی، اول کتاب مدرسه را به صورت کامل می‌خواندم و تک تک نکته‌هایش را نشان دار می‌کردم و روی کاغذ می‌نوشتم و این کاغذها را تا آْخر سال داشتم؛ زیرا وقتی می‌نوشتم، احساس می‌کردم که مطالب کتاب، بیشتر در ذهنم می‌ماند.


چند نکته مهم دیگر در مورد نحوه مطالعه شیمی برای کنکور 99

  •  نکته بسیار مهم درباره نحوه مطالعه شیمی کنکور 99 و ترتیب جواب دادن به سوالات شیمی آزمون های آزمایشی این است که اول باید به سوالات حفظی که مسئله حل کردنی نیستند و نیاز به محاسبات ندارند جواب بدین .
  • کنار سوالات وقت گیر و سوالاتی که اصلا بلد نیستید از علامت ضربدر و منها استفاده کنید . به طور متوسط برای تست شیمی کنکور یک دقیقه وقت دارید که باید دور اول تست هایی که سریعتر میتونید جواب بدید رو شناسایی کنید و سعی کنید زیر یک دقیقه به این تیپ تست ها جواب بدید و وقت ذخیره شده رو در زمان های نقصانی به تست های محاساباتی و مسئله ای شیمی اختصاص بدید.

امیدوارم از خوندن این مطالب روش های مطالعه درس شیمی برای کنکور 99 کلی نکته مفید دستگیرتون شده باشه. با من با مقالات سایر روش های مطالعه همراه باشید.

روش مطالعه فیزیک برای کنکور 99

حتما نظرات و سوالات خودتون رو در بخش نظرات با من در میون بگذارید. موفق و موید باشید.